سه‌شنبه ۳۱ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۱:۲۸
۰ نفر

گروه ورزشی: جنجال شهرآورد منچستر که با مصاحبه‌های تند هفته گذشته بازیکنان و مربیان دو تیم شروع شده بود، با گل دقیقه 96 مایکل اوون که به پیروزی 4 بر 3 منچستریونایتد انجامید، اوج گرفت.

 منچسترسیتی در دقیقه 90 موفق شد برای سومین بار بازی را به تساوی برساند و با این گل امیدوار شد که روند بی‌شکستی‌اش را حفظ کند، ولی مهاجم تازه‌وارد منچستریونایتد 5 و نیم دقیقه پس از پایان وقت قانونی، گل پیروزی تیمش را به ثمر رساند در حالی که داور تنها 4 دقیقه وقت اضافه اعلام کرده بود. هیوز که قبل از این گل درباره زمان طولانی وقت اضافه با داور چهارم بحث می‌کرد، در مصاحبه مطبوعاتی هم به این موضوع به شدت اعتراض کرد: «داور چهارم تلاش کرد به من توضیح بدهد ولی برایم قانع‌کننده نبود. او گفت که داور (اتکینسون) به خاطر شادی گل ما یک دقیقه بیشتر وقت اضافه گرفته ولی آنها در اشتباهند. احساس می‌کنیم که حق ما دزدیده شده.»

زمان رسمی گل بلامی 89 دقیقه و 54 ثانیه بود و هیوز اضافه می‌کند: «ما درست در دقیقه 90 گل زدیم و تابلو برای اعلام وقت اضافه در آن زمان بالا رفته بود. از لحظه گل ماتا شروع دوباره بازی 45 ثانیه طول کشید. آنها در زمان 95 دقیقه و 26 ثانیه گل زدند، بنابراین داور وقت اضافه بیشتری گرفته است. نمی‌خواهم داور را زیر سئوال ببرم ولی از او توضیح می‌خواهم.»هیوز که سابقه بازی در منچستریونایتد و زیرنظر سرآلکس فرگوسن را دارد، معتقد است که در اولدترافورد سابقه انجام بازی بیش از زمان تعیین‌شده وجود دارد: «این موضوع قبلا هم بارها اتفاق افتاده. من در اینجا عضو تیم‌هایی بودم که از این امتیاز برخوردار بودند و هرگز فکر نمی‌کردم این موضوع مهمی باشد ولی حالا معتقدم که داور روز بدی را برای ما رقم زد.»

فرگوسن اما سعی در توجیه این ماجرا دارد: «4 دقیقه وقت اضافه اعلام شده بود که آنها گل زدند. نمی‌دانم شادی آنها چقدر طول کشید ولی وقت اضافه به همین دلیل بود ولی در مجموع معتقدم ما نمایش فوق‌العاده‌ای داشتیم. 3 اشتباه وحشتناک داشتیم که معمولا از ما سر نمی‌زند و امید آنها را زنده نگه داشت. می‌توانستیم 6 یا 7 گل بزنیم، ولی اشتباهاتمان موجب شد این جذاب‌ترین دربی تاریخ شود.»اشاره فرگوسن به گل‌های اول و سوم منچسترسیتی بود. توز که انگیزه زیادی برای درخشش مقابل تیم سابقش داشت، با ربودن توپ از بن فاستر سازنده گل اول تیمش برای گرت‌بری بود تا جوابی به گل زودهنگام رونی باشد.

گل سوم سیتی هم روی پاس اشتباه فردیناند و توسط کرگ ‌بلامی به ثمر رسید که گل دوم را هم به زیبایی وارد دروازه یونایتد کرده بود.فرگوسن همچنین با کنایه به تیم همشهری‌اش گفت: «برایمان غیرمتعارف است که قبول کنیم آنها بیشتر از ما مورد توجه رسانه‌ها باشند، ولی گاهی همسایه پرسروصدایی دارید که باید او را تحمل کنید. اگر آنها به سروصدایشان ادامه دهند کاری نمی‌توانید بکنید، جز اینکه تلویزیون‌تان را روشن کنید و صدای آن را کمی بالاتر ببرید. بازیکنان ما امروز قدرت بازی‌شان را نشان دادند و این بهترین جواب بود.»

ولی هیوز حرف‌های فرگوسن مبنی بر برتری همه‌جانبه یونایتد را به هیچ‌وجه نمی‌پذیرد: «وقتی بازی یک بر یک بود، ما با ضربه توز که به تیر دروازه خورد این شانس را داشتیم که پیش بیفتیم. او با خطای  اورا  سرنگون شد و داور می‌توانست پنالتی اعلام کند، ولی در این مورد هم اشتباه کرد.» منچستریونایتد با این پیروزی 15 امتیازی شد و به رده دوم صعود کرد، در حالی که سیتی با قبول اولین شکست فصل در امتیاز 12 باقی ماند و با یک بازی کمتر در رده چهارم است.کرگ بلامی هم در پایان بازی با یک تماشاگر یونایتد درگیر شد که پلیس پرونده‌ای در این مورد تشکیل داده است.

ششمین پیروزی چلسی

پس از پیروزی 3 بر صفر مقابل تاتنهام، چلسی حالا تنها تیم لیگ برتر است که توانسته رکورد صددرصد پیروزی در بازی‌های این فصل را حفظ کند. این ششمین پیروزی مردان آنچلوتی بود که آنها را با 18 امتیاز به صدر جدول فرستاد. ستاره چلسی در این بازی دروگبا بود که گل اول را برای اشلی‌کول ساخت و زننده گل سوم هم بود ولی مصدومیت ساق پایش موجب نگرانی آنچلوتی شده.

این دومین شکست متوالی تاتنهام پس از شکست هفته گذشته مقابل منچستریونایتد بود و موجب شد این تیم با 12 امتیاز به رده ششم سقوط کند. هری ردنپ، سرمربی این تیم که در این بازی لدلی کینگ و باسونگ دو مدافع میانی‌اش را به دلیل مصدومیت از دست داد، معتقد است که داور وقتی بازی یک بر صفر بود، می‌توانست یک پنالتی به نفع تیمش اعلام کند.شنبه بعدازظهر هم آرسنال موفق شد ویگان را با 4 گل شکست دهد و با 9 امتیاز و یک بازی کمتر به رده هفتم برسد.

ستاره آرسنال در این بازی توماس ورمالن، مدافع بلژیکی بود که گل‌های اول و دوم تیمش را به ثمر رساند. او مقابل استاندارد لی‌یژ در لیگ قهرمانان هم زننده گل تساوی آرسنال بود. لیورپول هم در خانه وستهم به پیروزی 3 بر 2 رسید تا با 12 امتیاز به رده سوم صعود کند. فرناندو تورس در این بازی زننده 2 گل برای تیمش بود.

کد خبر 90938

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز